Przy polskich drogach znajdziemy niezliczoną ilość reklam – począwszy od niewielkich plakatów, a skończywszy na ogromnych billboardach ustawionych wzdłuż autostrad. O ile w przypadku autostrad i dróg poza obszarami miejskimi umiejscowienie widocznej reklamy nie stanowi większego wyzwania, o tyle efektywna reklama w przestrzeni miejskiej, skierowana do kierowców, jest już wyzwaniem. Jak bowiem odciągnąć uwagę kierowcy od czerwonego światła na skrzyżowaniu i skłonić go, aby w czasie oczekiwania zapoznał się z reklamą naszego produktu? Czy reklama na ekranach LED, bądź reklama na telebimach spełnią tutaj swoją rolę i będą skutecznymi nośnikami każdej kampanii reklamowej?
Już na wstępie warto zauważyć, że wszelkie badania marketingowe dotyczące skuteczności reklamy ulicznej wskazują, iż ruchome obrazy są znacznie bardziej zapamiętywane, jak również znacznie chętniej spoglądamy w ich stronę. Najbardziej wiarygodne są prawdopodobnie badania niezależne, tj. wykonane przez międzynarodowa organizację non-profit POPAI, która zajmuje się badaniami oraz procesami zależności między reklamą, a sprzedażą danego produktu i kreowaniem potrzeb konsumentów. Według jej badań reklamy na ekranach LED oraz na telebimach, w statystycznych warunkach podnoszą sprzedaż o ponad 10%!
Dla kierowców!
Ze względu właśnie na percepcję kierowców, wszystkie reklamy kierowane bezpośrednio do nich muszą być przygotowane w odpowiedni sposób – muszą przyciągnąć ich uwagę i przekształcić czas spędzony w korku, czy też na czerwonym świetle na potrzebę zakupu konkretnego produktu. Reklamy na ekranach LED takie właśnie są – wszystko zależy jednak od konkretnej lokalizacji ekranu. Nawet w obrębie jedno miasta różnice zasięgu mogą sięgać kilkunastu tysięcy odbiorców dziennie.