Reklama na ekranie diodowym – Nowoczesne metody przekazu

Polskie ulice pełne są niedopasowanych reklam, które bardzo często wywołują uśmiech politowania niż faktyczne zainteresowanie danym produktem, czy usługą. Nawet w obrębie jednego skrzyżowania możemy doliczyć się czasami kilkunastu reklam na billboardach, które tylko szpecą krajobraz nie niosąc ze sobą wyników sprzedaży dla osób je wykupujących. Czy tego typu reklamy mają jeszcze sens? Czy nowoczesna technologia może wspomóc współczesny marketing na ulicach miast i sprawić, że nasze reklamy będą znacznie bardziej efektywniejsze?

Telebimy i ekrany diodowe
Coraz częściej na ulicach możemy dostrzec reklamy na telebimach, czy też reklamy na ekranach LED – przyciągają one uwagę nie tylko swoja rzadkością i „świeżością”, ale również poprzez odpowiednie przygotowanie samego przekazu reklamowego. Może się jednak potencjalnie wydawać, że tego typu reklama traci na atrakcyjności w przypadku jej stałej lokalizacji, bądź zwiększenia ilości samych nośników – nic bardziej mylnego! Wyniki badań przeprowadzonych przez n-media wskazują, że reklama na ekranach LED i reklama na telebimach jest ponad 400 (słownie: czterysta!) razy skuteczniejsza niż znane nam „zwykłe” billboardy i jej atrakcyjność nie spada z wyżej wymienionych powodów. Powyższe badania dotyczyły tysiąca losowych osób. Wynika to prawdopodobnie z faktu dużej zmienności kampanii wyświetlanych na tych nośnikach, które mogą w znacznym stopniu zapewnić rotację reklam i nie przyzwyczajają ludzi tak szybko do swojej obecności.

Warto również porównać nowoczesne formy reklamy na ulicach do chociażby reklam mobilnych, tj. reklam na samochodzie. Z tych samych badań wynika, że są reklama na pojazdach jest co prawda dziesięć razy skuteczniejsza od billboardów, to jednak wciąż pozostaje daleko w tyle za reklamami dynamicznymi na ekranach diodowych oraz telebimach. Warto zatem zdywersyfikować nasze kampanie reklamowe i nie trzymać jedynie jednego schematu!

adminReklama na ekranie diodowym – Nowoczesne metody przekazu
Czytaj więcej

Billboard, czy ekran diodowy LED/telebim?

Od jakiegoś czasu przedsiębiorcy zaczynają przykładać znacznie większa uwagę do swoich kampanii marketingowych – dzisiaj reklama ma nie tylko wyglądać, ale musi być przede wszystkim efektywna i przekładać się na zwiększenie sprzedaży. Czy rozwój branży marketingowej, a tym samym stosowanie w niej nowych technologii ma swoje przełożenie na efektywność reklam? Czy tradycyjny billboard może jeszcze konkurować z reklamami wyświetlanymi na ekranach LED, bądź na telebimach?

Efektywność reklam
Skuteczność reklamy najprościej zbadać poprzez sprawdzenie jej zauważalności i zapamiętywalności przez przypadkowe osoby. Reklama na telebimach, a tym samym reklama na ekranach LED doczekały się wielu badań mających na celu sprawdzenie ich faktycznej skuteczności. Były one przedmiotem badań agencji Arbitron, czy również międzynarodowej organizacji POPAI. W obu przypadkach wyniki były jednoznaczne – dynamiczna reklama wyświetlana w postaci zmiennych obrazów na ulicy cieszyła się znacznie większą popularnością niż reklamy na billboardach. POPAI pokusiło się o pójście krok dalej i wykazało również, iż produkty reklamowane na ekranach LED, czy też telebimach notują ponad dziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży!

Wnioski?
Wnioski są zatem proste – badania jednoznacznie wskazują ekrany LED oraz telebimy jako przyszłość ulicznego marketingu, który powinien rozwijać się właśnie w tą stronę. Należy jednak pamiętać o tym, że zbyt duże nagromadzenie tego typu nośników na stosunkowo niewielkim obszarze może w dłuższej perspektywie przynieść spadek zainteresowania potencjalnych odbiorców – mogą się je podświadomie pomijać. Warto wykorzystać zatem potęgę tego typu reklamy i nie czekać z uruchomieniem naszych kampanii marketingowych!

adminBillboard, czy ekran diodowy LED/telebim?
Czytaj więcej

Efektywność ekranów diodowych

Reklama na ekranach LED, czy też reklama na telebimach na stała wpisuje się już w nasz reklamowy krajobraz – w niemal każdym większym mieście możemy znaleźć obecnie przynajmniej kilka ekranów tego typu. Zanim jednak zdecydujemy się na uruchomienie własnej kampanii reklamowej właśnie na ekranach diodowych LED, czy też na telebimach, warto wstępnie wytypować potencjalne lokalizacje, które byłyby warte naszej uwagi – nie każdy telebim, czy ekran LED zapewniają taką samą skuteczność!

Pomimo tego, że w niemal każdym badaniu i statystyce dotyczącej efektywności ekranów diodowych i telebimów w stosunku do tradycyjnych, statycznych form reklamy, wyniki są bardzo zbliżone i wskazujące na większy potencjał reklamowy dynamicznych form reklamy w przestrzeni miejskiej, to pomija się w nich różnice dotyczące konkretnych lokalizacji jako oczywiste.

Efektywność  a lokalizacja?
Różnice wynikające z lokalizacji mogą być czasami dość subtelne , należy przy tym jednak pamiętać, że atrakcyjność samej lokalizacji przekłada się również na koszty wynajęcia powierzchni na danym ekranie – im jest on atrakcyjniejszy dla potencjalnego odbiorcy, tym przyjdzie nam zapłacić więcej za taką samą kampanię reklamową.
Przy wyborze konkretnego ekranu nie skupiajmy się raczej na jego wielkości – nawet najmniejszy ekran w dobrej lokalizacji i przy dobrym ustawieniu będzie widoczny dla każdego i będzie przynosił wymierne, handlowe rezultaty.

adminEfektywność ekranów diodowych
Czytaj więcej

Rzeczywista ilość odbiorców reklamy na telebimach

Bardzo często nawet na stronach wielu agencji marketingowych możemy przeczytać informacje, iż dany typ reklamy jest znacznie efektywniejszy od innego. Niestety w wielu przypadkach są to jedynie puste słowa, które nie znajdują swojego odzwierciedlenia w rzeczywistości. Jak wygląda skuteczność i efektywność reklam wyświetlanych na ekranach LED i na telebimach?

Statystyka
Aby odpowiedzieć na powyższe pytanie należy rozważyć je w dwóch płaszczyznach – pierwszą jest oczywiście statystyka, drugą zaś rzeczywiste przykłady ekranów LED i ich osiągany zasięg. Porównując badania przeprowadzone przez n-media, POPAI, czy chociażby Arbitron można dojść do prostego wniosku, że zmienna reklama wyświetlana w przestrzeni miejskiej jest znacznie skuteczniejsza od jej tradycyjnych odpowiedników – od billboardów, czy plakatów. Różnice w skuteczności w zależności od badania mogą wynosić od kilkunastu, do nawet kilkuset procent!
Tą ogólna tendencję zdają się popierać również agencje marketingowe, które znacznie aktywniej niż kilka lat temu wykorzystują nowoczesne formy reklamy. Dzisiaj reklama na telebimach, czy reklama na ekranach LED już nikogo nie dziwi, a dalej cieszą się one olbrzymią popularnością.

Konkretne przykłady?
Jak jednak wygląda efektywność reklam na ekranach LED i telebimach w konkretnych przypadkach? Wszystko zależy tutaj od miasta i konkretnej lokalizacji dającej dostęp do jak największej liczby potencjalnych odbiorców i widzów – w zależności od powyższych parametrów reklama na ekranie LED może dotrzeć do nawet kilkuset tysięcy widzów dziennie ( np. Gdynia, Al.Zwycięstwa  czy Gdańsk, Hala Olivia ). Oczywistością jest jednak to, że produkt lokalny wymaga reklamy jedynie na danym rynku i nie ma sensu sugerowanie się zasięgiem tego typu reklam w innych miastach!

adminRzeczywista ilość odbiorców reklamy na telebimach
Czytaj więcej

Największy ekran LED na świecie

Każdego dnia zobaczy go 300 tys. ludzi mijających Times Square. W większości to turyści, którzy zrobią tu sobie zdjęcie i umieszczą je np. na Facebooku. Czy można chcieć lepszej reklamy? Reklamodawca zapłaci za tę przyjemność 2,5 mln dol. miesięcznie.
Reklamowy debiut będzie należał do internetowego giganta. Aż do stycznia przestrzeń przejmie firma Google, która podobno wynajęła billboard na preferencyjnych warunkach, ale Google nie zdradza ile zapłaciła i co będzie wyświetlała na megaekranie.
– Rozmiar ma znaczenie – kwituje w serwisie nytimes.com Harry Coghlan, prezes firmy Clear Channel Outdoor New York, która sprzedaje powierzchnię reklamową na billboardzie.
Ekran LED ma długość 100 m, czyli w przybliżeniu tyle ile boisko piłkarskie. Rozciąga się wzdłuż budynku hotelu Mariott. Na wysokość sięga ósmego piętra budynku. Wyświetlacz wyposażony jest w 24 mln pikseli, na które składają się diody LED, co gwarantuje doskonałą jakość i ostrość obrazu.
Na nowojorskim Times Square zawisł największy i najdroższy w USA cyfrowy billboard.
Do 24 listopada na cyfrowym billboardzie wyświetlają się obrazy dostarczone przez studio sztuki wizualnej Universal Everything.

biznes.onet.pl

adminNajwiększy ekran LED na świecie
Czytaj więcej

Nowe formy reklamy? Technologia LED

Reklama jest dzisiaj nieodłącznym towarzyszem naszego życia – znajdziemy ją nie tylko w telewizji, w radio, czy w Internecie, ale również na ulicach naszych miast. Nie sposób zauważyć, iż do tej pory uliczna reklama była mało atrakcyjna dla potencjalnego odbiorcy – w jaki bowiem sposób można zainteresować potencjalnego klienta jedynie plakatem, którego nauczył się podświadomie pomijać wzrokiem w wypełnionej reklamami przestrzeni miejskiej? Wraz z rozwojem techniki wszystko się zmieniło i dzisiaj reklamy uliczne są znacznie bardziej innowacyjne – mowa oczywiście o reklamach na ekranach LED oraz reklamach na telebimach. Czy ta innowacyjność przekłada się jednak na postrzeganie produktu, firmy, a tym samym na zwiększenie sprzedaży rozumiane jako skutki danej reklamy i kampanii marketingowej?

Innowacyjność w służbie reklamy
Konsumenci doceniają innowacyjność reklam bardzo często nawet podświadomie wybierając dany produkt z reklamy, która zapadła im w pamięci. Warto zatem zadbać o to, aby przedstawiana im reklama była nowoczesna i dopasowana do ich preferencji. Ekrany LED i telebimy nie tylko pokazują innowacyjność i otwartość danej firmy na nowe technologie, ale również bardzo często świadczą o prestiżu – niestety ciągle reklamy elektroniczne na ulicach naszych miast są znacznie droższe od przygotowania zwykłych billboardów.

Realna efektywność?
Jaka jest jednak realna efektywność reklam wyświetlanych na telebimach i ekranach LED? Wbrew pozorom nie można tutaj udzielić jednoznacznej odpowiedzi, gdyż zależy to nie tylko od samego graficznego przygotowania naszej kampanii reklamowej, ale również od lokalizacji danych ekranów. Posługując się konkretnymi przykładami, w Gdańsku reklama na ekranie LED przy hali Olivia  ma zasięg nawet 200 tysięcy odbiorców każdego dnia, gdy ekran w Gdyni przy Al. Zwycięstwa rzędu 100.000 odbiorców każdego dnia. W przypadku mniejszych miejscowości te liczby będą mniejsze. Warto jednak odnosić skuteczność reklamy do danego rynku i innych form prowadzenia kampanii reklamowych – jedno jest tylko pewne: wszystkie badania statystyczne wskazują na przewagę reklam dynamicznych od ich statycznych odpowiedników (w przypadku ulic miast).

adminNowe formy reklamy? Technologia LED
Czytaj więcej

Reklamy dla kierowców?

Przy polskich drogach znajdziemy niezliczoną ilość reklam – począwszy od niewielkich plakatów, a skończywszy na ogromnych billboardach ustawionych wzdłuż autostrad. O ile w przypadku autostrad i dróg poza obszarami miejskimi umiejscowienie widocznej reklamy nie stanowi większego wyzwania, o tyle efektywna reklama w przestrzeni miejskiej, skierowana do kierowców, jest już wyzwaniem. Jak bowiem odciągnąć uwagę kierowcy od czerwonego światła na skrzyżowaniu i skłonić go, aby w czasie oczekiwania zapoznał się z reklamą naszego produktu? Czy reklama na ekranach LED, bądź reklama na telebimach spełnią tutaj swoją rolę i będą skutecznymi nośnikami każdej kampanii reklamowej?

Już na wstępie warto zauważyć, że wszelkie badania marketingowe dotyczące skuteczności reklamy ulicznej wskazują, iż ruchome obrazy są znacznie bardziej zapamiętywane, jak również znacznie chętniej spoglądamy w ich stronę. Najbardziej wiarygodne są prawdopodobnie badania niezależne, tj. wykonane przez międzynarodowa organizację non-profit POPAI, która zajmuje się badaniami oraz procesami zależności między reklamą, a sprzedażą danego produktu i kreowaniem potrzeb konsumentów. Według jej badań reklamy na ekranach LED oraz na telebimach, w statystycznych warunkach podnoszą sprzedaż o ponad 10%!

Dla kierowców!
Ze względu właśnie na percepcję kierowców, wszystkie reklamy kierowane bezpośrednio do nich muszą być przygotowane w odpowiedni sposób – muszą przyciągnąć ich uwagę i przekształcić czas spędzony w korku, czy też na czerwonym świetle na potrzebę zakupu konkretnego produktu. Reklamy na ekranach LED takie właśnie są – wszystko zależy jednak od konkretnej lokalizacji ekranu. Nawet w obrębie jedno miasta różnice zasięgu mogą sięgać kilkunastu tysięcy odbiorców dziennie.

adminReklamy dla kierowców?
Czytaj więcej

Hello world!

Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start blogging!

adminHello world!
Czytaj więcej

The know how of branding

Lisa, vampires are make-believe, like elves, gremlins, and Eskimos. We started out like Romeo and Juliet, but it ended up in tragedy. Attempted murder? Now honestly, what is that? Do they give a Nobel Prize for attempted chemistry? Get ready, skanks! It’s time for the truth train! Books are useless! I only ever read one book, „To Kill A Mockingbird,” and it gave me absolutely no insight on how to kill mockingbirds! Sure it taught me not to judge a man by the color of his skin…but what good does *that* do me?

Mariola KoziełThe know how of branding
Czytaj więcej

A corporare design to remember

That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion. Son, a woman is like a beer. They smell good, they look good, you’d step over your own mother just to get one! But you can’t stop at one. You wanna drink another woman! The Internet King? I wonder if he could provide faster nudity.

Mariola KoziełA corporare design to remember
Czytaj więcej